sambungan ISLAMIK GEOMETRIK cara menghasilkan

sambungan berkaitan tajuk Islamik Geometric

kali ini saya akan menghasilkan corak islamik geometric berdasarkan corak yang telah saya pilih didalam buku yang telah diberikan oleh pensyarah.

Oleh itu, setelah anda faham apakah itu corak2 yang ada pada islamik geometrik jadi bolehlah anda mencuba sendiri membuat islamik geometric menggunakan Adobe AI…  atau boleh juga anda menghasilkan menggunakan free hand. Tetapi mengambil masa yang lama dan sedikit sukar jika dibandingkan menghasilkan islamik geometric menggunakan Adobe Ai… .

sebelum kita menghasilkan islamik geometric ini sama-sama... jom kita saksikan video berkaitan cara membuat islamik geometric menggunakan Adobe AI… 

wahh menarik bukan ini lah yang kita sama-sama akan hasilkan…


oleh itu, jom lah pilih corak yang ada suka :








ini adalah contoh corak dah step yang telah saya pilih di dalam buku yang telah di beri oleh pensyarah..



Oleh itu, setelah corak dipilih saya terus membuatnya menggunakan Adobe AI.. dan ini ialah step-step yang telah sy hasilkan..






Setelah selesai membuat corak yang dipilih, kita boleh memasukkan warna mengikut kreativiti sendiri supaya corak kelihatan lebih menarik.

                                          Nantikan hasil seterusnya…

nahh... inilah hasil yang telah saya buat.. menarikkan??😁



Rujukan: 

https://www.youtube.com/watch?v=okO_AidqvqA
http://www.dimensisains.com/2015/10/geometri-kompleks-dalam-design-seni.html